HTML

Coaching blog

Gondolatok az életmódváltás, személyiségfejlesztés és coaching világából.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

2010.06.25. 10:17 Hang András

A "Kocsonfitty" jelenség

Nem régiben emailben kapott marketing akció ragadta meg a figyelmemet, mely vicces formában - néptanítói jelleggel - kívánja az olvasót a coachingtól megóvni, ingyenesen a coachingra kitanítani.

Az üzenet több sebből is vérzik:
1. Az email név nélkül érkezett, a honlapra kattintva sem derült ki, hogy mely személy(ek), érdekcsoport(ok) áll(nak) pontsan a kampány mögött. Feliratkozás után sem derült ki...
Az anonimitás mögött megbúvó játékos sokkal nagyobb, gátlástalanabb játéktérrel rendelkezik.
2. "Díjmentes on-line Coach képzés! Ilyen még nem volt! Regisztrálj a zöld csomagra."-kínálja magát. A coaching tényleg ennyire semmi lenne? Hogy csak úgy online módon megtanulható? Kinek van arra ideje, energiája, pénze, hogy díjmentesen szolgáltasson? Milyen célok húzódnak meg a háttérben, ha mégis rászánta erőforrásait, hogy kampányoljon?
3. Az email folytatása:
"Ezt a levelet azért kaptad, mert barátomként szerepelsz a személyes címlistában, ügyfelem vagy, (bocsánat, Ön az ügyfelem), lánclevél része voltál, spamet küldtél, és most visszakapod, (főleg a viagrásokat utálom, mert nem is mondtam meg nekik), coachinggal kapcsolatban leveleztél velem, dolgoztunk együtt, megbíztál valamivel vagy én megbíztam benned. Egyszóval benne vagy a névjegyeim között.
A levél egyszeri megkeresés volt, ha mégis újra megkapnád, az csak a figyelmetlenségemnek köszönhető."
Ez valóban meglehet így volt, a szépséghibája az, hogy a névtelenül kapott email esetében ellenőrizhetetlen megtörtént e. Illetve a Kocsonfitty honlapra való feliratkozás után tapasztalom, hogy még mindig semmi érdemi információ, hanem további email cím megadására biztat, ahová a honlap ajánlását el lehetne küldeni... Vagyis, ha több ember ismer és ajánl, akkor biztosan többször kapom meg az értesítést, előre kitervelt módon, ami ugyebár aljas indokból elkövetett ellentmondás. Elvileg nevezhetnénk tükörtartásnak is, a probléma csak az, hogy a tükör a néven nevezett címzetteknek megy és nem a névtelen Viagra reklámozóknak.  Jut is eszembe mivel az email címem nem volt megjelenítve, ezért azt sem tudom magánemberként, coachként netán pszichológusként kaptam az emailt.
4. A honlapon semmilyen érdemi információ nem volt.
5. Feliratkozás után sem volt semmilyen érdemi információ a coachingról.
6. Miért éppen "Kocsonfitty"? Miért nem tréningenfitty, terapeutánfitty vagy netán ingatlanközvetítőnfitty, esetleg taxinfitty? (És így tovább.) Mi a közös az előbbi fittyekben?
- Jelentős túlkínálat alakult ki, elsősorban a kiképzői tevékenységeknek köszönhetően. Egészen biztos, hogy valódi szükségleteket elégítettek ki, pozitív szerepet töltöttek be korábban. És tölt be most is a szakmának az a része, mely színvonalas szolgáltatás nyújt (nem ingyen, vagy fillérekért). A fittyek egy része ráadásul szellemi szolgáltatást végez, aminek a mérhetősége, kézzelfoghatósága mindig is kétséges volt. A döntőbírói szerep betöltésére maga a KLIENS a leginkább hivatott. S ha hiányossága-patológiája olyan jellegű, hogy azon még a JÓISTEN se tudna változtatni, akkor még Ő sem. Elég ha a szolgáltató a tőle elvárható szakmai, emberi gondossággal járt el, szakmai standardok alapján.
7. Minden képzés egyben befektetés is. A jó befektetés nem avul el egy generáción belül, legalább a befektető életében nem. A felgyorsult infokommunikációs és tudásmegosztási folyamatoknak köszönhetően a társadalom változásai is egyre gyorsabbak, a szilárdnak hitt értékek is jelentős átalakuláson mennek keresztül, vagy eltűnhetnek a társadalmi elértéktelenedés (anómia) süllyesztőiben.
8. A korai gólyák, még abban a szerencsés helyzetben voltak, hogy a külföldről betelepült cégek saját céges kultúrájukat hozva rendszeres, alapos, értékes képzésekben részesítették őket. Mindez kb. 20 évvel ezelőtt történt. Hol volt az Internet tudásdemokratizáló hatása akkor még? A második kör már saját költségén, de még mindig főként külföldi képzéseken vett részt. Egy-egy ilyen képzés díjazása a több milliós összeget súrolta, felülről. Aztán idővel a piramisrendszer kezdett kiépülni, valóságos képző ipar alakult ki, a kiképzettek már nem elégedtek meg azzal, ha végezték a tevékenységet, maguk is kiképzővé váltak. Mindez addig tette lehetővé a pozitív irányú fejlődést, amíg a piac nem telítődött. Innentől kezdve a szolgáltatás díjak és a színvonal csökkenése rombolta a tevékenység nimbuszát, növelte a résztvevők keserű szájízét és irritálta a partvonalról figyelőket, mígnem íme elértük a Kocsonfitty szintet.

Milyen előnyei lehetnek a Kocsonfitty kampánynak?
Ha túl tud lépni a sztereotipzáláson és nem az egész szakmát támadja, akkor gondolkodásra serkenti a szolgáltatók, képződni vágyók és fogyasztók táborát egyaránt. Ha a kialakult helyzet fonákságaira mutat rá pl. egyes szolgáltatások színvonaltalansága, értékaránytalansága, spammelés, rátukmáló kampányok, álszükségletek generálása..., akkor pozitív szerepet fog betölteni. (Hozzá kell még tennem, hogy a kampányt legnagyobb valószínűséggel valamely más módszerrel, de hasonló igényeket kelégítő rivális érdekcsoport indította. Javaslom, hogy hasonlóan kritikus szemmel nézzenek körül saját portájukon is.)

Kiknek ajánljuk továbbra is a coaching képzéseket?
- Vezetőknek, akik tudják integrálni, hasznosítani munkájuk során a kapott tudást.
- Azoknak, akik már most is támogató, fejlesztő munkát végeznek, ezért tudják integrálni, hasznosítani munkájuk során a kapott tudást.
- Valamint azoknak, akik már most is rendelkeznek ahhoz elég üzleti, szakmai kapcsolattal, hogy majdan coachcsá váljanak.
- És azoknak is, akik abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy egyáltalán nem kell praktikus szempontok alapján mérlegelniük és érdeklődnek.

Kiknek ajánljuk továbbra is a coachingot?
- Azoknak, akik coaching típusú személyes fejlesztésben szeretnének részesülni üzleti vagy magánéleti vonatkozásban. (A kettő sokszor elválaszthatatlan egymástól.)

3 komment

Címkék: coaching


A bejegyzés trackback címe:

https://coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr562108588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hang András · http://www.coachline.hu 2010.08.04. 08:51:05

Az igazsághoz az is hozzátartozik "zöld csomag" megjelenése névvel történt. Gábor értem a koncepciót, talán még egyet is értek vele. Azonban Tőled, aki évekig ebből éltél ez kissé arcátlan.

Tukora Gábor 2010.08.27. 10:02:55

Szerintem a piac az arcátlanabb.
A zöld csomag azokat az alapokat tartalmazza, amelyek az emberek hétköznapjait igyekszik segíteni.
A zöldcsomag küldetése a coaching népszerűsítése. Sztem ez nem csak nekem jelenthet hasznot, hanem bármely más hiteles coachnak. Téged ide sorollak, ha már nálunk tanultad az alapokat :-)

Lesz majd kék és piros csomag is, természetesen nem díjmentesen. Ezek jövő év elején jelennek majd meg.

Hang András · http://www.coachline.hu 2010.09.01. 11:01:14

Ha a coaching népszerűsítése és nem lejáratása a cél az más. Talán más formát választottam volna. Nem vagyunk egyformák. Végül is egy későbbi emailben előkerült a "mission", ami inkább pozitívnak tekinthető. Sok sikert kívánok a pozitív célok megvalósításához!
süti beállítások módosítása