HTML

Coaching blog

Gondolatok az életmódváltás, személyiségfejlesztés és coaching világából.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

2010.09.22. 10:50 Hang András

Bizalomvesztés

Gyakran elő fordul, hogy valamilyen konfliktus, össze-nem-illés lép fel a coach (tanácsadó, terapeuta) és a kliens között, ami végül is a kapcsolat felbomlásához vezet.

Nem régiben történt, hogy kapcsolatba kerültem egy klienssel, aki azért hagyta ott előző pszichoterapeutáját, mert az beazonosítható módon mesélt neki más pácienseiről, névvel illetve munkahely nevével ellátva. Így a kliensben megrendült a bizalom terapeutája irányában, hiszen joggal merült fel a fejében, hogy más pácienseknél meg éppen róla anekdotázik felismerhető, azonosítható módon.
Ebben a műfajban ez igen durva szakmai és etikai hibának számít, elengedhetetlen a diszkréció, a titoktartás. Van úgy, hogy tanulmányi, fejlesztési, gyógyítási célból készítünk esettanulmányokat, ismertetéseket vagy éppen egy-egy fontos, szignifikáns részletet emelünk ki az esetből. Minden alkalommal fokozottan elvárható, hogy az érintettek anonimitása fennmaradjon, személyiségi jogaik semmilyen tekintetben ne csorbuljanak.

Más típusú probléma helyzet velem történt meg, viszonylag a pályám elején. Először találkoztam egy klienssel, ami igen kiemelt mérföldkő, ekkor még nagyon törékeny a kapcsolat. A konzultáció remekül sikerült, megegyeztünk a következő időpontban. Igen ám, de a konzultáció végén csak nagy címletű bankjegye volt a kliensnek és nem tudtam visszaadni belőle. Mivel én is siettem egy konkrét programra, lementünk együtt felváltani a pénzt. A kliens bement az első, legközelebbi üzletbe, nem váltották fel. A másodikba, semmi. Ekkor már rég késésben voltam, így bizonyára átjött a feszültség. Végül javasoltam a kliensnek vásároljon valamit, akkor kötelességük visszaadni. Így is történt.  Megoldódott a kérdés, a kliens még sem kért további találkozókat. Azóta mindig ügyelek rá, hogy egy ilyen banális részlet ne váljon problémává, konfliktussá. Véleményem szerint - ha más külső körülményektől teljesen eltekintünk - akár ez is lehetett a bizalomvesztés oka, mindenképpen kényelmetlenséget okozott. 

Kedves Kollégák, ha vannak további tanulságaitok ebben a témában, akkor szívesen látjuk kommentek formájában. Természetesen szigorúan általánosított formában.

Szólj hozzá!

Címkék: tanácsadás terápia kapcsolat coaching


A bejegyzés trackback címe:

https://coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr642314414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása